fredag 14 december 2007

today

Idag har vart en sjuukt seg dag, precis som resten av veckan. Började dagen med prov i träningslära, det gick lite skakigt, men jag var tre poäng över godkäntgränsen iaf. Klantade till det rejält när jag trodde att jag hade glömt böckerna i skolan, och sen när jag kom dit en timme innan lektionen skulle börja och inte hittade dom där heller! Det visade sig att dom låg här hemma trots allt, och det var väl därför det gick som det gick.. ;S
Sen blev det svenska, och det var precis lika tråkigt som vanligt. Läsa, läsa, läsa, skriva, läsa, läsa, läsa, och så läsa lite till. Idag blev det bibeln. Totalt jättevärdelöst! Andrea och Markus bjöd upp till kamp och protesterade mot tortyren, så nu ska vi ha förslag på vad vi vill göra efter jul. För att citera Emma; Lovely! Men, problemen kommer sällan ensamma. Lunchen var lika äcklig som vanligt, och på engelskan har vi inte haft en enda riktig lektion på hela hösten.. Vi sitter i lingoteket, eller kollar på film, eller spelar spel. Men har vi lärt oss något? NEJ! Våran lärare är född i Frankrike, bor i Sverige och undervisar i Engelska och Spanska. Är inte det det största skämtet ni någonsina har hört? Hon är ungefär sämst i klassen på både svenska och engelska... En mattelektion fick dom in mellan lunchen och engelskan också, och det blev hemgång runt två. Men, ingen ro får man. Jag var tvungen att gå till banken för att mitt kort inte funkar som det ska, och sen cyklade jag ända bort till Siljans Lax i flera minusgrader. Burr! Jag var livrädd att jag skulle vurpa, men det gick finfint! Det var värre på hemvägen. Jag fick en stoor jävla låda som vägde minst ett ton som jag fick lägga på pakethållaren. Tog typ en halvtimme att ta mig hem.. Meeen, ikväll! Ikväll, ikväll, ikväll! Då kommer Ullis, Sarah, Ullis pappa och hans tjej och hämtar mig så ska vi till Gesunda och åka lite brääda. KUUUL!

Inga kommentarer: