torsdag 24 januari 2008

fyfan..

En väns morfar dog idag.. Jag fick veta det nu precis, och denhär kvällen förvandlades snabbt till skit. Tre dåliga nyheter på en jävla kväll. Det är för mycket. Nu sitter jag här och gråter, hela tangentbordet är alldeles blött. I feel terrible. Jag har bara förlorat några få; min farfar, min farfars bror, min gammelfarmor och en av mina föräldrars bästa vänner. Jag var inte gammal när farfar dog, det var nästan 10 år sedan, men jag kommer ihåg hur jag grät. Det var värre med Claes, farfars bror. Vi har vart hos honom ofta, och jag saknar honom jättemycket. Gammelfarmor Elsa kände jag aldrig särskilt bra. Hon var redan mer än 80 år när jag föddes, och hon blev 96. Jag mådde så dåligt för morfars skull då, han bröt ihop i kyrkan. Troligtvis det värsta jag har vart med om. Paps och mams barndomsvän kände jag inte heller så bra, men jag lider med mamma och pappa. Jag kan inte ens tänka mig sorgen. Och min vän, nu sitter han här, ensam i Leksand utan sin familj. Han vet inte ens om han får åka hem. Jag lider verkligen med dig. Det gör jag verkligen..

Inga kommentarer: