tisdag 22 januari 2008

simma lungt

Idag har vart en ganska roligt dag, trots att Andrea satt i receptionen och lämnade mig ensam ;( Jag började med att komma en kvart försent, men sen kom vi fram till massor av bra saker till vårat projekt. Vi ska göra ett projekt om Marabou-choklad, vilket kommer att innefatta chokladprovning och (förhoppningsvis) studiebesök, hoppas hoppas hoppas.. I min grupp är det iaf jag, Jonathan, Elin, Carro och Evve, ett riktigt dreamteam med andra ord! Även på Näringsläran gick det bättre än väntat. Det är konstigt hur duktig och tyst man kan vara vissa dagar, och denhär gången "råkade" det vara just den dagen Andrea inte var där.. Det var nog inget sammanträffande (; Jag var och underhöll henne så ofta jag kunde iaf, hon hade det inget vidare roligt.. Idag kl 1300 har jag även gjort något jag skulle ha gjort för längesen; vart hos studievägledaren! Jag kollade om man kunde göra engelska A nu i ettan och sedan plugga Bkursen i tvåan, och om jag verkligen kunde klara det med en så otroligt äckligt värdelöst kass Akurs. Nu har jag iaf blivit skickad vidare till rektorn angående läraren.. Dagens roligaste var när jag mötte Alex i korridoren ute på Gästis. När han såg mig så gick han in i mitten och biffade upp sig, och så la han på sig värsta jag-vägrar-flytta-på-mig-minen.. Jag bröstade också upp mig så mycket jag kunde och försökte se allvarligt ut (vilket är svårt när han är i närheten). Det var roligt (; Sen följde han med mig ner och gjorde Andrea sällskap i nån halvtimme innan han visade mig vart postlådan fanns, dvs inne på expeditionen vid alla lärar-facken, innan han skulle på lektion igen :) Jag var dessutom inne i killarnas omklädningsrum för första gången :D Coolt alltså. Men den stora frågan är varför dom har en helfigursspegel och inte vi?! ORÄTTVIST! Senare avslutades den aktiva delen av min dag med en kilometerlång simtur i leksandshallen tillsammans med Andrea. Det tyckte min kropp om! Den mindre aktiva delen av min dag började med att äta tre st feting-kiwisar; GOTT! Och på toppen av det så hade jag och min käre sjukling ett roligt samtal om det. Menyn ser ut följande; Förrätt: Bara kiwi. Varmrätt; Kiwigryta med kiwi i ugn och kiwisås. Efterrätt: Kiwitårta av kiwiglass i ett hav av kiwijuice. Enjoy! Btw, jag älskar dig Louise! Utan dig skulle jag aldrig klara det här <3

1 kommentar:

Anonym sa...

Auuw, gumman!
Jag älskar dig också, Du vet att jag finns alltid där för dig :) <3