torsdag 24 januari 2008

natt.

Klockan är 0132, torsdag kväll, fredag morgon; Vad du vill. Hur som helst så kan jag inte sova. Jag har försökt att sova i mer än enochenhalv timme nu, men det är alldeles för mycket tankar som virvlar omkring. Ibland önskar man att man hade ett minnessåll, som professor Dumbledore har i Harry Potter-filmerna. Bara dra dom överflödiga tankarna ner i en skål, och sedan kunna dyka ner och uppleva dom om och om igen. Väldigt praktiskt, och bra för hjärtat också skulle jag tro. Jag önskar att jag kunde få dyka ner i Hans minnessåll just nu och ta mig en titt. Inte Dumbledores alltså, utan i Mr M's. Bara för att försöka förstå hur han tänker och resonerar, och hur han ser på saker. Jag har aldrig förstått mig på honom. Jag har vart alldeles för inne i mina fantasier, byggt upp mina egena visioner, så jag kan inte låta bli att bli besviken nu. Jag vet att man absolut inte ska göra så, men det är väldigt svårt, och nu på natten kommer demonerna. Tidigare ikväll kändes det faktist bra, men efter nyheter nr2 och 3 så brast det, och nu sitter jag här. Som sagt; Alldeles för mycket tankar..

Inga kommentarer: