lördag 26 januari 2008

fotboll när det är som roligast

Upp till skolan imorse kl 8. Öppet hus, vi skulle duka. På med mjukisarna, upp med håret och släpa sig iväg. Väl där, några minuter försent, började jag med att slå sönder ett vinglas. Bra start! När man kom därifrån vid 11 släpade jag mig hem igen och satte mig vid datorn ett tag. Sarh kom och hälsade på en snabbis :) Det är väldigt trevligt att hon är här så ofta! Tack Fredrik för det. Det blev en lunch bestående av pyttipanna och sen iväg på träning med fotbollsgym. Jag kom underfund med att jag inte hade några rena tränings-tshirtar, så jag drog på mig min nya sovtröja, XL, herrstorlek! Såg lite roligt ut, men det fick funka. Den är vit med en den brittiska flaggan på, så den matchade mina vit/röd/blåa strumpor ganska snyggt. Det gick faktiskt riktigt bra, fast det var sjuuuukt varmt. Vi var bara 9 st, så vi fick köra hela tiden när vi lirade. Trött? Jag? Aldrig! Det var jag och Torsten i forwardspar med Gabbe och Benjamin bakom oss och Anders i mål. I andra laget var det Elin, Berra, Viktor och Sebbe, med Lina och lite senare även PK i mål. Jämnt och grymt roligt var det, och mitt dåliga humör efter glas-incidenten imorse försvann.. Fotboll när det är som roligast! Sedan dess har jag tvättat, vart och handlat och lagat mat. KUUL! Nu ska jag gå och sova, cup med Ulaget imorgon :D Uppgång kl 6! Nattinatti!

Inga kommentarer: