fredag 9 maj 2008

fotografier

Igår fick jag för mig att jag ska göra en typ klippbok av alla bilderna jag skickade efter förut, och sedan fortsätta skicka efter bilder som betyder mycket för mig och klistra in i en bok och skriva kommentarer och minnestexter till. Alltså är jag på jakt efter en bok med blanka, hårda papper size större. Jag fick inspiration från farmor som har en liten bok som hon tar med på semestrar och sådant, och målar av fina platser och skriver dagbok i under resorna. Tyckte det kunde vara roligt att ha, istället för att ha alla bilder på datorer och skivor och usb-minnen som kan gå sönder vilken sekund som helst. Hur som helst. Imorse blev det ingen träning, men jag gick dit iallfall och pratade med Böna. Hellre i sista sekunden än inte alls (aa) Efteråt traskade jag iväg till skolan, och det var svenska som stog på schemat. Vi har kommit in på rättorik, så vi kollade på Martin Luther Kings berömda tal "I have a dream", som fick allt hår jag har på kroppen att ställa sig upp. Fantastiskt! Efter det diskuterade vi lite, och sedan fick vi i uppgift till nästa Fredag att samla material och träna så att vi kan hålla ett tal på 2 minuter. Det ska faktist bli kul, och om man får prata i mer än bara 2 minuter så tror jag att jag ska prata om Pierre och André :) Efter en mattelektion (Vi slapp engelskan) så gick jag hem, och Andrea gick och simmade. Jag fick ett ryck och plockade upp + dammsög och diskade, och när Andrea kom så gick vi och köpte oss varsin glass för att fira. Fira vadå egentligen? Solen och värmen? Jag vet inte. Men sol och värme är ju ingenting utan glass..! Nu har jag suttit och klippt ut alla fotografierna (Det tog en timme), sorterat dom och skrivit upp datum och händelse. Nu ska jag trycka i mig lite paj och sedan ska jag vila mig och käka frukt ikväll så att jag är pigg imorgon :) Jag kommer nog inte kunna spela hela matchen, men Markus har sagt att jag får spela så länge jag kan! Nu ska jag kila. Peace!

Inga kommentarer: