fredag 2 maj 2008

rättviksmarknaden

Hallå :) Idag hade vi faktiskt ställt klockan, tro det eller ej..! Halv 10 pallrade vi oss upp under stånk och stön, åt lite, satte upp håret, vissa av oss sminkade sig och sedan gick vi ner till tåget. Det var ett SJ, så det var bara tur att vi slapp betala! SJ är ena riktiga rånare.. Han som satt bakom oss fick betala 45 spänn för att åka från Tällberg till Rättvik! Vilket tar ungefär 5 minuter, absolut max 10! Jag säger bara; pheeew. Vi fick vänta ett tag på Andrea som kom med bussen innan vi gav oss av in i vimlet. Vädret var grått och det småregnade lite ibland, men det var bara skönt för då var det inte alls lika mycket folk ute. Vi gick omkring och kollade bland stånden i några timmar innan vi skulle hem och Andrea skulle sälja lite hamburgare. I mina påsar kunde man hitta sex par trosor, nya panelgardiner, en bruk med popcornkrydda och en hel drös med säkerhetsnålar. Dessutom har jag vart lite onyttig och smällt i mig en slice pizza, en halv burk läsk, en munk och en sur melon-rem, men det hör ju till när man går på marknad! Vi slapp betala på tåget hem också, jag fattar inte att konduktörerna bara sveper förbi, och ibland inte kommer alls? Weird. När vi kom hem var vi så trötta så vi drog igång en rulle och la oss i sängen/soffan och bara slappade. Louise gick hem till Emil efter ett tag, jag och Stini gick och handlade popcorn, och nu har vi precis kollat på Step Up och förbannat Channing Tatum för att han är så sjukt snygg. Nu ska jag nog ta en dusch, känns som det var längesen, fast det i själva verket var igår.. Jag tror jag måste duscha mindre!

Inga kommentarer: