torsdag 1 maj 2008

valborg

Andrea anlände vid kvart över 7, och det var väl då kvällen började. Vi kollade på halva Den otroliga vandringen, satte lite kött, korv och potatis på våra spett, packade väskan och sen gav vi oss av ut. Jag ringde till Elin eftersom jag inte hade en aning om vart vi skulle, och dom väntade på oss vid bron. Dessvärre var det ingen som hade förvarnat oss om hur långt det var, så det var inte förren vi hade traskat med nya skor i sådär en halvtimme vi haltade ner på stranden. När vi kom dit så var det redan en del folk där, fast inte en kotte vi kände. Trots det så var det någon som vinkade åt oss? Det visade sig sen att det närmare bestämt var mig hon vinkade åt, för att hon trodde att jag var Tina Sarén. Räcker det inte att Böna kallar mig för Tina varenda träning? Haha. Jaja, vi satte igång grillen och satte oss på vår filt och öppnade våra cider och hann sitta där ett tag innan en tant kom och sa att det var hennes strand och att vi inte fick vara där. Då hade nötterna tänkt att vi skulle vara på privat mark? På något sätt fick vi med oss allting, inklusive grillen, några hundra meter bort där den allmänna stranden låg. Starten på kvällen blev lyckad. Maten var sjukt god, och vi fick ganska omgående sällskap av en kille som hette Gustav och lite andra från och till, och vi satt och sjöng och pratade och skrattade. Vid tiotiden traskade vi iväg in till Leksand igen, och gjorde ett snabb-besök hemma hos mig innan vi gick ut igen. Där hände det faktist en rätt läskig sak! Det var någon som knackade på fönstret, och några sekunder senare så kom det två killar inrusande genom min dörr! Stina och Louise skrek rakt ut, och dom påstod att dom skulle hämta något hos Kim? (Kim är min granne) Jaja, vi skickade ut dom, och Louise ringde Emil och vi mötte upp med honom, Marius, Johan och Mischa och traskade in mot Noret. Killarna började diskutera hur dom skulle få in oss på Lucky, och vi hängde där utanför ett tag, Johan försökte ringa Pierre från min mobil för att han tyckte att jag skulle gå in med honom, haha ;p Det slutade iallafall med att Louise dissade oss och gick in med Emil medans vi stod kvar utanför. Där dog kvällen, jag fick ett ganska onödigt sms och deppade lite. Vi gjorde ungefär ingenting, pratade med lite folk vi kände. Jag träffade Jonas så vi följde med honom och Sebbe ner till Sibylla. Där hände det ingenting alls, så Jonas och Sebbe gick hem till sig, och jag, Andrea och Stina hem till mig. Vi käkade lite rostade mackor med prickig korv, tog en sista cider och kollade klart på Den otroliga vandringen. Helt klart skön film! Början av kvällen var Väl Godkänd, medans resten stannade på Godkänt. För mammas information så stannade alkoholintaget på 5 cider.

Inga kommentarer: