söndag 4 maj 2008

malung - gagnef, 1-1

Jösses, nu känns det som det blev väldigt mycket att skriva! Igår var en låååång dag. Jag gick upp 1030, åt, packade väskan och tog farväl av min kusin innan jag åkte först till Hemköp och köpte två bananer, två äpplen och en juice, och sedan Apoteket där det inhandlades ett paket Ipren. Efter det var det bara att trampa iväg över bron, där jag nästan körde över två gubbar, och vidare till Shell där bilen stog framkörd. Dags för seriepremiär! Efter en samling i Djurås gav vi oss av mot Malung, och ungefär en kisspaus och 2 timmar senare var vi där. Vi böt om på ett place, och åkte vidare till planen sen. När vi kom dit var det två herrlag som spelade, och efter några minuter kom vi fram till att det var ju Leksads Ulag..! Hahahah. Jag, Elin och Malin (Jonas syster) bara; "Men det är ju Jonas!" Bra koll.. Deras match slutade 0-0, och våran 1-1, till vår stora besvikelse. Vi var värda tre poäng. Men men, klart godkänd match med många skadade och sjuka :) När jag kom innanför dörren hemma så var Louise här. Jag åt och duschade igen, sen gick vi ett ärende till Norsgatan innan vi började göra oss iordning. Julius var snäll och skjutsade oss till Rättvik, och vi var hemma hos Ida ett tag innan vi gick iväg ner mot stranden där det tydligen skulle vara förfest, men det blev aldrig nåt utan vi bara gick dit och sen gick vi till parken. Fast Ida behövde göra nummer två, så vi letade upp en "bajsoar", HAHAHA. Även lite annat trubbel på vägen, men det ska vi inte nämna. När vi kom dit så hade vi lite problem med att komma in, men det fixade sig sen. Andrea kände hon som stog och kollade legitimation och kom in på så sätt, och fick sedan tag på Lina och Matilda så jag och Louise fick låna deras leg. Det funkade utmärkt! Då var väl klockan 12, och vi dansade tills dom stängde vid 2. Vi satt och pratade ett tag med grabsen innan vi blev utskickade, och sedan stog vi väl där ute ett jävla tag för dom hade ingen aning om hur dom skulle ta sig hem. Vi började gå mot tågstation, men Andrea och jag dumpade dom när dom började riva marknadsstånden, och fick med oss Louise för vi ville inte lämna henne med de där idioterna när dem inte visste hur dem skulle ta sig hem. Dem hade helt seriöst att gå till Leksand som alternativ, och det är sådär 2 mil. Vi gick förbi Ida på hemvägen så Andrea fick sina vanliga skor och jag ett par mjukisbyxor. Till min stora fasa var dom ROSA! Babyrosa! TUR att klockan var halv 4! Vi traskade hem till Sjurberg, och dom tre kilometrarna tog sådär en timme. Vi åt lite nattmackor och sedan var det bums i säng. Vid halv 11 skjutsade Andrea Louise till tåget på moppen, och jag stannade hemma och vaktade huset tillsammans med Canis, Oliver och Signe. När hon kom tillbaka la vi oss på en filt på gräsmattan och slappade innan Andrea skjutsade mig också till tåget. Det var SJ, och som tur var slapp jag betala idag också. Jag gick in och handlade lite och sedan gick jag hem och sov i några timmar till. Jag vaknade av att farmor ringde och kollade att allt var väl. Synd att jag är så dålig på att prata i telefon "/ Det är inte alls samma sak. Jag tog en dusch och sedan gick jag ut på en sjuhelvetes promenad. Så långt har jag aldrig gått ensam tror jag. Nu sitter jag här och tvingar mig själv att skriva, så ni får ursäkta om det är tråkig läsning..

Inga kommentarer: