fredag 22 februari 2008

hem ljuva hem

Hemma i Rimpan för några dagar :) Det blir sköönt att slippa laga mat mm.. Aja, tränade inte imorse, huvudvärken vägrar försvinna.. Sedan lyckades Andrea som vanligt komma precis när jag har vaknat, så hon sov på soffan i någon halvtimme medans jag gjorde mig iordning, sedan stack vi till plugget. Försenade, som vanligt! Vi håller iaf på med dikter på svenskan, och idag skulle vi (tyvärr) skriva egena.. Andrea's rim urartade lite, och jag höll på att skratta på mig och kunde inte koncentrera mig, så jag lovade Ingrid att göra några stycken under lovet ist. På vägen från Gästis till mattelektionen så lyckades jag tappa miniräknaren två gånger, och Andrea en, bara så ni vet.. Jag hann ifatt planeringen idag, så jag är nöjd. Engelska sista lektionen, vi skrev dagbok bara. Och just det, Andrea och jag spårade lite. Vi skrev en rolig liten erotisk dikt, tyvärr tänker jag inte dela med mig.. Sjukt kul iaf! Sen var det bara att kubba iväg till Leksandshallen, simma 34 längder (det var allt vi hann) innan jag var tvungen att gå hem för att hinna med tåget. Jag hade ingenting i kylskåpet, så på väg till station gick jag in på Hemköp och köpte tre ciabattabröd och en Ramlösa som jag smällde i mig innan vi var framme i Borlänge. Min vagn var en tilläggsvagn, förstaklass! Rätt nice. Jag skrev lite på matsedeln och nån fånig dikt, som jag inte vill visa för nån. Väl hemma åkte jag och mamma och köpte några pizzor eftersom männen i familjen höll på att svälta ihjäl. Blir tacos imorgon ist! Sen kikade jag och mamma Let's Dance, vilket var precis lika tråkigt som vanligt, men vad gör man inte? A lot like love fastnade vi för sen, och den filmen är ju sjukt bra :) Och jaa, nu sitter jag här och gör upp lite planer för nästa vecka. Imorgon blir det upp tidigt och simma! Ciao.

Inga kommentarer: