lördag 2 februari 2008

plattmatch

Fotbollskvällen började inte bra. Jag, Elin och Emma skulle ta tåget tidigare till Borlänge för att hinna se lite andra matcher. Tåget skulle ha gått 1708 från Leksand, men vi kom inte därifrån förren typ 1725, och sedan fastnade vi igen i Djurås. Jag tror det var något fel med elen.. Hur som helst så kom vi fram till Borlänge exakt 1813, visst Elin, du vann! Men innan vi kom till Maserhallen så var klockan halv 7. Vi missade Bragematchen, men hann precis i tid för att se Gagnefs herrar förlora med typ 7-1.. Det var katastrofalt vad dåliga dom var. Hela laget förutom 4 var killar som går Fotbollsgym, och det var så frustrerande att sitta där och veta precis hur bra alla är egentligen, fast dom inte visade det för 5 öre! Sedan kollade vi på Dalkurd, det var riktigt grymt att se. Helt sanslöst vilket samspel och vilken teknik dom hade. Jag kommer inte ihåg hur bra lagen hemma brukar vara inomhus, men jag är ganska säker på att det inte gå att jämföras med domhär.. Wellwell, sedan var det dags för oss att skämma ut oss. Nästan alla (Utom jag) var jättenervösa, och det märktes. KATASTROF! Vilken jävla plattmatch. Den slutade iaf 0-0. 12 minuter in i matchen hände det som inte får hända. Någon skulle dra en diagonalpass rakt överplanen och jag råkade stå ivägen och fick den på foten, så den bara vek sig. Jag fick foten lindad, men jag VILLE inte sitta där och titta på, jag ville spela! Så jag drog på kylsprej och lite tejp och körde igen. Det gick sådär, men jag fick spela iaf.. :)

Inga kommentarer: