söndag 3 februari 2008

mammors stora skräck

Foten kändes ganska bra på morgonen igår, och var knappt svullen alls, så det var positivt. Jag testade den lite, och ringde till coach och talade om läget. Det bestämdes att jag skulle testa tejpa och känna efter på uppvärmningen om det gick att lira. Sedan kom mams, paps och lillebror hit :) Det första vi gjorde var att gå och handla (Alldeles för mycket, jag har massa juice och mjölk som kommer ta veckor att dricka upp..), sedan gick vi hem och åt och sen gick vi på hockey. J20 vann med 8-0 mot Modo, en mycket underhållande match kan jag lova! Vi satt tillsammans med herr och fru Björkman, riktigt sköna människor ;D Någon idiot tacklade en leksing hårt bakifrån bara en meter från sargen (IDIOTISKT), och Kicki utbrast; "Ååh, nej! Det är sånthär som mammor inte vill se!" Och Per, ja, han höll med :D HAHA! Roligt! Sen stog vi i kön till kiosken, så var det en pappa som lyfte upp sin son som ville betala själv. "Jag vill betala två kojvaj! Häj fåj du!" Och så höll han fram en tjugolapp. Skitsöt :) Efter matchen åkte vi direkt till Borlänge, och då var det fotboll som gällde. Min fot kändes faktist riktigt bra med tejpen, så jag lirade, och vi vann först mot Stora-Tuna och sen mot Kvarnsveden. Vi avslutade dagen som etta i våran grupp! Boysen spelade också upp sig rejält efter förlusten i Fredags, och vann med 3-1. Väl hemma käkade vi paj, och sen sov vi!

Inga kommentarer: