onsdag 23 april 2008

badrumslampan funkar igen!

Maria tycker att det är lite dåligt uppdaterat här, så det är bäst jag skriver (; Jag tror senast var i Måndags va? Chansar på det. Igår morse kom Andrea tidigt till mig för vi skulle fixa min broschyr, dessvärre var det rätt misslyckat så vi fick gå till skolan och försöka ordna upp det. Vi bråkade först med Annelie, men kopiatorn ute på Gästis funkade inte så hon skickade in oss till Björn i biblioteket. Där visade det sig att marginalerna var helt fel så texten fick inte plats på papperet. Det blev massa strul och jag fick kuta runt och äta frukost och fixa det där och duka och skit, samtidigt. Men jag har tur att Björn är en ängel, när jag kom dit igen och skulle fortsätta bråka med han så var han inte där, men hela mitt arbete låg på skrivbordet :) Då hade han suttit och fixat marginalerna och gjort texten mindre och fixat bilderna! Ängel, som sagt! Vi skulle ju ha öppet, och Cattis hade missat att skriva att vi max skulle ha 50 pers, så det var fullt, dvs 75 pers istället! Meeen, tur som man har, så var inte jag där när hon skrev ut stationer mm igår, så hon hade glömt mig! Och baren var obemannad, så jag fick stå där. Skönt. Ena Andrea's bord var avbokat och då hade hon bara 3 pers, så hon hade också en slapp dag. När vi hade skickat hem alla gäster och gjort allt klart satte vi två oss i cafeterian och klippte och klistrade lite med min broschyr, så den blev helt klar och hamnade i Cattis fack. Skönt att ha det klart! Vi hade planerat att sätta oss här utanför mig och steka i vårvärmen, men här var det redan fullt så vi gick en sväng på strandpromenaden istället. Det är så lite vatten i Siljan nu, så det är sand jättelångt ut, så vi gick där :) När vi kom hem gick vi och handlade, och sedan lagade vi lite tacos. MUMMA! Vi fick dessutom för oss att vi skulle storstäda, så det gjorde vi efteråt. Detaljer kommer imogon kväll ;) Vi unnade oss en film, She's the Man blev det igen, andra gången för mig, bara för att jag var tvungen att visa Andrea hur snygg Channing Tatum är i den filmen. Snacks var lika med jorgubbar, melon, kiwi och hemgjort naturgodis! Imorse hade vi ju sovmorgon så vi vaknade inte förren 11. Vi kom fram till att det var bra energi. Vi duschade och fixade oss och gick iväg till skolan och åt lite morötter. När vi satt där i cafeterian och skulle börja om 10 minuter, så kom vi fram till att det var alldeles för fint väder för att sitta inne i något klassrum, så vi prioriterade bort det och gick ner och la oss vid sjön och stekte istället. En underbar eftermiddag blev det till slut :) När Andrea hade gått satte jag igång att tvätta, och sedan gick jag och köpte några ciabattabröd och la mig i sängen och läste boken jag lånade i går "I skuggan av San Sino" som är skriven av Martin Bengtsson. Han har skrivit om sitt liv, ända från att han spelade fotboll för första gången på dagis tills han spelade i juniorlandslaget och var ungdomsproffs i Inter, där han försöker ta sitt liv. Sjukt bra bok! Hett tips för fotbollsintresserade. Nu sitter jag här, har precis hjälp Anton med hans religion. Han är riktigt duktig på att skriva faktist! Kul att han frågar lilla mig om hjälp ;D

PS. Min badrumslampa funkar igen. Det har vart en snubbe här idag och fixat det.
PS2. När jag loggade in på msn idag var det 7 pers som skrev.
PS3. Imorgon kommer mamma hit, och på fredag åker vi och Andrea till KARLSTAD!!!!!!!!

Inga kommentarer: