onsdag 30 april 2008

valborg

Idag när jag vaknade var det valborg. Japp! Det började röra sig i soffan, så jag vaknade av det, och efter ett tag hör man "Och den där segproppen, hon bara sover!". "Jag hörde det där..!" Sa jag då (; Vi åt lite och gick till Ica och handlade. Vi kastade in grejorna i kylskåpet, Louise bytte till träningskläder och vi traskade iväg till Siljansvallen. Dags för friidrottar'n att träna! Jag och Stina satt mest och kollade på, men vi sprang sammanlagt kanske 200 meter, haha! Dagens motion. Spei3 spelade fotboll på planen bredvid, och Louises kusin Julius stog i målet närmast oss, men såg henne fan inte förren hon gick dit och ställde sig några meter från honom. Killen har ögonen med sig. Eller inte? När hon var klar skulle vi på sightseeing, eller ska jag säga safari?, i skolan. Eftersom min klass endå var ledig idag så kunde Louise duscha i vårt omklädningsrum, och när hon var klar visade jag restaurangen och köket, vi pratade lite med Alex som satt i receptionen och sen gick vi in och satte oss i cafeterian. Där var det inte livat för det mesta, men det blev lite mer livat i min hjärna och i mitt hjärta när Mr M kom in genom dörren. Brun och leende och vacker. Jag tror jag var såhär - nära att ramla igen. Han försökte minsann att sparka mig, men jag hoppade! Fast inte förren efter ett samtal med Andrea, hon hjälpte mig att ta mig samman. Min storebror som också har pallrat sig hit, pallrade sig till skolan och hämtade min nyckel för han behövde duscha mm. Men vi tröttnade bara några minuter efter att dom hade gått igen, så vi gick också hem. Han hade fått med sig Wille också, och nån annan kille som jag tyckte mig känna igen. Och vet ni vem det var? Haha! Maja Bergkvists storebror. Maja och jag spelar i samma lag, för er som inte vet :p Jaja, dom började dricka öl redan då, och dom skulle hem till Matilda och tyckte det skulle vara skitkul att åka hem till henne innan hon själv hann komma hem och slå upp ett tält i hennes trädgård..? Humor! Vi själva traskade iväg och handlade igen, förhoppningsvis sista gången idag. När vi kom hem lockade Louise mitt hår, inte coolt. Får se vad jag gör med det (; Nu har Lucas precis vart här en sväng och jag har konstaterat att honom borde jag vara kär i, att han har en väldigt väldigt väldigt snygg bil och att han måste färga håret!

Inga kommentarer: