måndag 28 april 2008

karlstad/rimbo

Kände att det kunde vara risk för ett väääldigt långt inlägg om jag skulle skriva om både igår och idag, så jag delar upp det i två istället, har hört att folk gillar det bättre (; Igår alltså. Igår lämnade vi Karlstad. Igår åkte jag och mamma hem till Rimbo. Igår var hela familjen samlad runt matbordet. Igår var jag hos världens bästa farmor. Så hade jag ju kunnat skrivit om jag hade velat. Men nu vill jag berätta mer ingående. Klockan ringde halv 10, vi hade planerat att gå i lite affärer innan Andrea's tåg gick klockan 12, men icke. Det var visst söndag, och på söndagar vaknar inte Karlstad förren klockan 12, så det sprack. Det blev frukost, tv mm innan jag, mamma och Anette skjutsade Andrea till tåget, och sen gick vi i lite affärer, för jag skulle byta mina strumpbyxor och mamma skulle köpa tights mm mm. När vi väl kom därifrån så åkte vi kors och tvärs över hela stan och letade efter en såndär mack med en björn.. Fråga mig inte varför. Jag somnade iallafall efter ett tag, och vaknade inte förren vi var i Bergvik. Mina strumpbyxor var tydligen det senaste paret nere på stan, så det var därför vi var där. Jag fick tag på ett nytt par, utan hål, så jag var nöjd. Vi köpte dessutom en fin, blommig skruvmejsel och nån manick som håller ölburken kall på sommaren till min pappa snickaren som fyller år snart. Då var klockan sådär halv 3, så vi åkte bara hem och åt lite innan jag och mamma satte oss i bilen och drog iväg mot Rimpan. Vi gjorde ett stopp i Hummelsta där jag bröt mitt "godisförbud", men det bästa var att jag hittade UNDERBARA såkallade "Nostalgibilder" som dessutom var billiga :) Det blev två stora på Elvis och fyra små som var gamla reklamer för Pepsodent, Champis, Honungspuffar och Husqvarnas våffeljärn. Jag är förälskad! Ska bara inhandla lite ramar och sedan ska dom raka vägen upp på väggen! När vi kom hem så åt vi middag allihopa, mamma, pappa, Pierre, André, jag själv och så katten såklart :) Det är så underbart att ha alla på samma ställe för en gångs skull! Pappa fick sina presenter som även inkluderade en snygg jacka från Jack and Jones, och vi åt en underbar middag :) Någon timme senare åkte jag iväg till farmor, men hon var inte hemma så jag gick iväg mot skogen för att kolla om hon kanske var ute och gick med Zacke. Och timing som man har, så kommer den underbar människan med omänskligt långa ben och stor rumpa och den svarta hunden gåånde längs banvallen. Jag visslade och ropade på Zacke, men ingen av dom fattade att det var jag, haha! Hon hade ingen aning om att jag var hemma, så det gick inte in vem det var förren jag var bara några meter bort. Då började Zacke långsamt fatta, och farmor stannade och kisade, haha! Vi gick in och satte på en kanna vatten och tände några ljus, och sedan satt vi där och pratade om allt och ingenting tills kopparna var urdruckna för längesen och ljusen brunnit ner. När mamma ringde vid kvar över 11 kände jag att det var dags att åka hem, så jag satte mig på Andrés rangel och trampade hemåt. På vägen låg paddorna platta med inälvorna på utsidan av kroppen, ett riktigt vårtecken! Dock lite otrevligt och synd om dom stackars djuren. Väl hemma la jag mig i sängen och läste en av mina gamla hästböcker innan jag somnade med katten långt upp i ansiktet :)

Inga kommentarer: