fredag 11 april 2008

mycket väsen för ingenting

Började dagen med träning, treorna har fortfarande sin tränarkurs, så dom och Böna var på andra planhalvan och lekte lekar och såg allmänt fåniga ut medans vi andra skulle ha en såkallad "självständig träning". Det gick som det gick. Eller nja, det gick knappt.. Jag skyndade mig som fan efteråt för att komma i tid till svenskan, vilket betyder att jag skippade mat, sminkning, hårstyling och klädval. Och vet ni vad? Jag kom i tid! Första gången sen jag började på Leksands Gymnasium har jag kommit i tid till svenskan efter en morgonträning :) Dessvärre var det nån dokumentär om Maria Gripe som har skrivit boken vi har läst, och sedan sett på film (Agnes Cecilia). Lunch, och sedan matte direkt efter det. Dock hann jag bara med halva lektionen innan jag var tvungen att kila hem för att packa det sista och sedan hinna med tåget. Tågresan hem var lika med musik och en bok. Mammsen hämtade mig i Uppsala, väl i Rimbo åkte vi till Ica och handlade, och jag träffade Emelie :) Trevlans, förutom att hon hade pajjat sin rygg; Inte coolt! Tacos belev det till middag, tro det eller ej, och sedan kom mormor och hämtade mig och mamma och vi åkte till den lilla biograf vi har i vårt Rimpan och kollade på teater med farmor, moster Anna och kusin Stini. Med andra ord var det jag, min mamma och min mormor, och Stina, Stinas mamma och Stinas mormor. Häftigt va? ;) Det var RUT (Rimbo ungdoms Teater) som satte upp Shakespears "Mycket väsen för ingenting", tror jag den hette (Rätta mig om jag har fel, Stina!). Den var rätt seg, fast tiden gick snabbt och tre timmar senare var jag hemma igen, käkade en andra middag och nu sitter jag här. Har nyss pratat med Mr D på msn för första gången. Helt okej dag, alltså!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh, va kul att du är i Rimbo :D Ring mej om du får tid över ! jag har vart med Emelie, hon sa att hon sett dej ;) .. Och hur går de med D? :O :D <333

Anonym sa...

Jag var med i den teatern Mycket väsen för ingeting:D Jag hade en rosa lång klänning på mig håret uppsatt och hette margareta :P
Fin blogg

Anonym sa...

Jag var med i den teatern Mycket väsen för ingeting:D Jag hade en rosa lång klänning på mig håret uppsatt och hette margareta :P
Fin blogg