måndag 28 april 2008

rimbo/uppsala/djurås/leksand

Imorse fick jag lite av en sovmorgon, ända till halv 11 :) Skönt. Jag packade, duschade och åt lite soppa innan jag och mamma åkte iväg till Uppsala. Idag var det ju dagen D, dagen D då det skulle redas ut vad som var fel med mitt knä. Först var det röntgen, och något som jag verkligen avskyr så kopiöst mycket är när läkare ber en ett klä av sig, och sedan går därifrån! Jag fick gå in där i ett ganska stort, mörkt rum och hon bad mig ta av mig byxorna, och så går hon in i rummet intill. Jag tar av mig byxorna, och så sitter man där. "Lalallalaalaalalala", ungefär..! Det gick iallafall snabbt, och jag var snart ute igen. 25 minuter tills jag skulle träffa läkaren. Jag och mamma suckade, utan en aning om att det skulle komma att ta en timme innan det var min tur! När vi väl kom in fick jag klä av mig igen, och han klämde och böjde och frågade och kom fram till att jag hade ett såkallat "löparknä". Fråga mig inte vad det betydde, för det kommer jag inte ihåg. Jag har iallafall en inflammation i något fäste, och det måste vila för att gå över, men kan inte heller bli sämre, så jag kan träna och spela som vanligt om jag vill det. Och det är klart jag vill! Det finns ju faktist något som heter smärtstillande! Knät får vila under sommaruppehållet. När vi väl kom ut därifrån var det 1½ timme tills mitt tåg skulle gå, så vi åt en buffélunch på China Garden och strosade lite på stan innan mamma dumpade mig på station. Jag köpte en bok, ännu en Katarina von Bredow, som är världens bästa författare någonsin. "Hur kär får man bli?" har jag ju redan läst, men jag tröttnar aldrig på hennes böcker. Nu står alltså i min bokhylla; Syskonkärlek, Som jag vill vara, Hur kär får man bli? och Expert på att rodna, som egentligen är Karins, och hon har min Räcker det om jag älskar dig? Som jag ska be henne skicka till mig, för den vill jag ha tillbaka. Det är en av dom få böcker jag är beroende av. Ja, jag är beroende av en bok. So what? Den är underbar! Jaja, tågresan gick smärtfritt, jag var så inne i boken att det kändes som att det gick max en kvart innan jag var framme i Borlänge. Där bytte jag tåg, och klev sedan av redan i Djurås. Jag traskade iväg för att kolla på träningen, och fick agera bollkalle i någon timme. Ni måste lära er träffa mål, brudar! Jag åkte med Kent hem till Leksand, och nu sitter jag här och har just kollat igenom alla 50 pers som hade lagt in bilder på Bdb.. Seeegt.. Imorgon går vi in i köket!!

Inga kommentarer: