torsdag 24 april 2008

dagen idag

Dagen idag har vart en ganska slapp dag som började med idrott ute på Siljansvallen. Mitt knä kanske inte mår så bra av det, men sånt här kan man ju bara inte missa! Fotboll med HR1A, det är ren underhållning! Dessutom behöver man ju inte anstränga sig allt för mycket.. Det var iallafall roligt, och vi var bara 8 st med, så vi spelade smålagsspel av lite olika varianter. Jag, Jonathan och Elin spelade mot Patric, Mattias (!!!!!!!!!), Pernilla och Samuel. Vi regerade :D Sjukt roligt, en av veckans höjdpunkter helt klart! Dusch, smink och sedan Naturkunskap med Perra. Vi snackade lite ekologi, planterade lite kryddor och sedan gick vi ner till älven en sväng och pratade om lite ditt och datt som inte intresserar mig det minsta. Det som intresserade mig mest just då var solen! Efter det var det lunch, och den var faktist helt okej. Purjolökssoppa med spaghetti i, och morötter och vatten till det. När vi var klara gick vi runt och funderade vart vi skulle slå oss ner för att njuta av solen, och tillslut blev det Gästistaket. Såååå skönt och varmt, och utsikt över hela innergården där allt folk sitter. Toppen! Datakunskap var den sista lektionen och vi började med Power Point, som man har kunnat och använt sen i början av mellanstadiet.. Andrea och jag knallade hem till mig efteråt, vi städade lite, kollade på bilder och filmer från dom senaste dagarna, åt mackor, kikade lite i bloggar mm. Nu har hon precis gått, och jag sitter här och pratar med min ängel och räddare Lucas. Han är en väldigt bra och väldigt underbar man :) Mamma dyker väl upp om några timmar, och eftersom hon förhoppningsvis sitter i bilen redan nu så kan jag ju berätta varför jag och Andrea storstädade! Vi har möblat om i lägenheten! Och jag ville överraska mamma, det var därför jag inte skrev nåt igår. Det ska bli kul att se hennes min :) Jag tänkte gå och köpa lite gulaschsoppa och några cibattabröd nu som vi kan äta till middag, och sen blir det troligtvis en promenad, om inte annat hem till Emil för att hämta min skiva som han har haft hemma hos sig i ett antal veckor, eller månader... Eller så! Men över till något helt annat. Jag har funderat på att bryta mitt "godisförbud".. Bara en gång, men dock ganska grovt! Jag och mamma och Andrea ska ju till Karlstad, och sedan ska jag åka med mamma hem till Rimbo för jag ska ju till läkaren på måndag. Och mellan Karlstad och Rimbo ligger ju Hummelsta.. Och i Hummelsta ligger en av Sveriges största godisaffärer. Och det är ju ett måste? :D Där har vi stannat på varje genomresa till Värmland i hela mitt liv! Så ja, jag har nog redan bestämt mig, trots att jag blir lite äcklad när jag tänker på allt godis.. Tro det eller ej! Men näej, nu lär jag kila till Hemköp :) Ciao!

Inga kommentarer: