lördag 12 april 2008

drömdag

Imorse blev jag väckt av att mamma och pappa hade ett högljutt samtal. Mamma satt här uppe vid datorn, och pappa var nere i köket, och såklart ska dom konversera endå, trots att deras dotter fortfarande ligger och sover på andra sidan en dåligt isolerad vägg! Menmen, jag pallrade mig upp, klockan var sådär 9. Lillebror var också vaken, han och pappsen skulle iväg och köra lite cross, men det var för tidigt för den lille så han var hyfsat tjurig och det smittade av sig på pappa. Det resulterade i att två griniga "karlar" lämnade huset precis efter att jag hade gått upp, och jag var glad att jag inte hann få mig en släng. Jag och mamma åkte iväg till Norrtälje för att kolla efter nya byxor till pappa som inte kan handla själv, och det blev även en kalender för min räkning. Toppen! Det har jag behövt sedan i September. Jag fick en snilleblixt att ta med mig Louise till Rimbo, och det gick vägen. Hon var tillochmed vaken när jag ringde! Vi drog iväg hem till en intet ont anande Stina, som blev så förvånad att hon inte fick fram ett ljud när jag visade min lilla överraskning. Det var kul :D Vi pladdrade lite, klickade på datorn, hade kuddkrig mm innan vi fick för oss att vi skulle promenera hem till pappa B's gård, även kallad Björkdal eller Björkis kort och gott. Promenaden dit var väldigt roande, vi stötte på gäss och hästar och gud vet vad. När vi kom dit åt vi tacopaj med sallad och baguetter, yoghurt, jordgubbstårta (Inte jag), drack O'boy och klickade lite till på datorn. Berra var så snäll och skjutsade hem oss igen, och efter ett snabbt besök hemma hos mamma B (Björk), eller ja, T (Tillaeus) nu för tiden, så cyklade vi hem till mig. Det gick, men inte mer! Vingligt dessutom. Mina päron hade åkt iväg på varsin ferre, så vi hade huset för oss själva. Matlagning, en tur till Konsum och sedan slog vi oss ned i soffan och rörde oss inte så mycket mer förren runt 11 när brudarna skulle dra sig hemåt. Tack för en underbar dag!

Inga kommentarer: