torsdag 17 april 2008

vår på riktigt

Dagen började med fotboll på idrotten, ute på konstgräset. Det hade jag sett fram emot i en vecka! Dessvärre dummar sig mitt knä, så det gick väl inte så bra, men det var roligt som fan :D Fast katastrof, såklart.. Men kulkulkul!! När jag och Andrea skulle åkta tillbaka till skolan, kom vi på vårt helt egena sätt att cykla. Eftersom jag har ont i höger knä, och hon i vänster, så trampade jag med min vänsterfot, och hon med sin höger. Smart va?! Jag skrattade så jag trodde jag skulle dö där ett tag.. Dusch, sminkning, problem med håret och sedan var det Naturkunskapsprov, Energi. Det gick inte alltför bra, jag fick total blackout, men jag tror att jag blev godkänt iallafall, lät så på Per :) I och med att vi fick gå när vi var klara, så blev det en långrast mellan 11 och halv 1, fast det hände inte så mycket, förutom att Andrea bar sin tallrik själv för första gången på flera veckor! Just det, det måste jag ju berätta. Hon har dumpat sina kryckor! Vad säger man? Grattis? Aja, sedan var det iaf dags för ett prov till, Excel. Jag tror faktist att det gick riktigt bra!! Det är rätt knepigt det där. Andrea och jag satt i cafeterian ett tag innan hon åkte hem till Rättvik, och jag gick hem och satte mig och läste i vårsolen. Det var så skööönt och nu är våren på väg på riktigt, tror jag att jag vågar säga! Underbaaaart! Jag hann med att gå och handla också, innan jag gick iväg och kollade på min träning. Knät svullnade upp igår efter matchen, och det gör ont så fort jag rör det, så det kändes dumt att träna. Jag vill ju kunna spela match på Lördag!! Nu har jag precis käkat lite grillad kyckling och sallad, men jag tror inte att det händer något mer spännande idag i och med att jag måste jobba med min marknadsföring..

Inga kommentarer: