måndag 14 april 2008

storebror har hittat hem

Kom hem från Ullis vid 7 imorse, pratade lite med mamma och så gott det gick med André och sedan gick jag och la mig igen. Vid 12 vaknade jag vid liv igen, och sen låg jag och läste tills sådär 1. Jag bestämde mig för att åka till farmor, men inte förren jag hade hittat en extranyckel till Andrés lås så jag kunde låna nån av hans dyrbara cyklar.. Det blev den såkallade "Scotten", och den tog mig tryggt och säkert ner till Vallby. Farmor skulle på kaffe vid två, så jag blev inte där så länge, men det hann endå blixtra och dundra och regna lite. Men jag med min vanliga tur, har en farmor som sparar på massa praktiska prylar (Och kommer ihåg vart hon har dom!!), så jag fick låna en knallblå poncho, som räckte mig nästan ner till fotknölarna. För bild, gå in på www.bilddagboken.se, sök på Atill, skriv in lösenordet; ballong, och kolla på den fjortonde april! Pudding, eller ska jag säga paj? Jag tittade in hos familjen Tillaeus/Björk i The Radhus, där det blev lite socialt med faster Anna, och sedan spanade vi She's the Man på datorn. Det blev bara halva för mig, för jag skulle hem och käka med dom familjemedlemmar som var hemma innan dom åkte till stora staaaden med lillebror på hans träning med diabetes-snubbarna. Mitt i mitt sittande framför datorn knackade det på dörren och där stog Mr Björkman med en dator till min paps, och en påse med examenskläder som jag ska leverera till hans son. Lite senare kom Ullis hit, och jag ville se klart på filmen så vi hyrde den. Någonstans mellan sju och åtta, öppnades dörren och då var det storebror som svarade på mitt "Hallå!". Det var ju inte oväntat, men en högtidsstund eftersom han inte har vart hemma sen på Julafton.. Ullis åkte hem direkt efter filmen, hon ska till skolan imorgon, och sen kom även resten av family one hem, och det blev riktigt trångt runt matbordet! Det var trevlans :) Nu sitter jag häär och pratar med Louie och Lucke och Britzie och Gulli.. Ska väl sova snart :)

Inga kommentarer: