lördag 19 april 2008

vart får man idén ifrån?

Det var imorse klockan 5 det hände. Jag låg helt ovetande och sov i min säng, och så kör mupparna igång på soffbordet. Manamana, dutdutdutdutdut, ni vet.. Det är så det låter när det ringer på min mobil.. Jag kollade på klockan, svor och förbannade den som ringde och väckte mig. Kollar på displayen; Alexander Hansen. Skansen. Såklart! Vem annars? Jag kommer inte ihåg så mycket vad vi sa, men han hade tydligen fått för sig att jag hade sagt att jag och Andrea skulle på fest?! Fråga mig inte vart han fick det ifrån, jag sa att vi skulle kolla på fotboll! Han började iallafall babbla på där och fråga vad jag skulle göra idag och grejer, som om det var helt normalt att ringa till folk klockan 5 på en Lördagmorgon! Idiot.. Efter ett tag insåg han nog att det inte var någon idé att försöka föra ett vettigt samtal med mig, så vi sa hejdå och la på. Jag vaknade en timme senare av klockradion, då var det dags att gå upp på riktigt. Jag åt massor av frukost, masserade mina stackars vader och benhinnor med liniment, smorde in knät med Voltaren, brottades med håret och sen fick jag så bråttom att jag var tvungen att ta cykeln till Shell där vi som åker från Leksand alltid möts. Jag var sååå nära på att somna i bilen, men jag orkar inte med Kents pikar, så jag höll mig vaken. Idag lirade vi mot Ornäs U, som tydligen spelar i samma serie som vi. Det var jämt, men vi gick segrande ur striden med ett mål mot noll. Mitt knä mår inte bra alls, det svullnade upp mer och mer ju längre tiden gick, men jag spelade hela matchen endå, för vi hade inga hela avbytare. När jag kom hem till Sveagatan igen så satt Andrea utanför och väntade, hon hade sovit hos Mr P. Nu har vi pratat jättelänge, jag har precis duschat och hon ligger och sover på sängen. Snart måste jag väcka henne, för jag ska torka håret..

Inga kommentarer: