fredag 4 april 2008

framtidsmässa

Den stora och starka och varma kom aldrig.. Men det får bli en annan gång! Det ska bli en annan gång ;) Vi har en deal! Efter ännu en ensam natt gick jag upp tio i sju, duschade och fixade mig, mötte Andrea vid bussen och sen gick vi tillsammans till skolan. Idag var det framtidsmässa, och vi hade innan valt 3 olika föreläsningar vi ville gå på. Jag var på "Arbete utomlands", "En framtid som polis!" och "Hur man lyckas att få jobb". Dessutom så var vi på en såkallad "Inspirationsföreläsning" som vad obligatorisk.. Den handlade om klimatförändringar, vilket är intressant till en viss gräns, men när man satt där i biostolarna som är så mjuka och sköna med ett perfekt ryggstöd att luta huvudet mot, och han som snackade pratade på i 190, och det var lite halvmörkt där inne, då kunde jag faktist inte rå för att jag slumrade till i några minuter.. Eller en kvart.. Eller en halvtimme.. Vi satt trots allt där i 1½ timme och jag sov bara 5 timmar inatt. Annars så var det väldigt intressant och inspirerande att lyssna på, och man fick sig en liten kick! Idag såg jag dessutom mr D!! Det var en ännu större kick :) Vi hade ögonkontakt där ett tag alltså, och Andrea påstod att han kikade på mig.. Men det kanske hon bara säger för att vara snäll! Annars har jag samma kommentar som förra gången; NICE ASS! Och ganska nice resten också! Eller ja, ganska? VÄLDIGT. Efter en mycket seg avslutning av dagen vinglade vi hem till mig på cykeln, åt lite, och sen vidare till hemköp. Nu har vi precis legat och pratat skitlänge, och Andrea har börjat med maten :)

Inga kommentarer: