onsdag 16 april 2008

åter i leksand

Igår pallrade jag mig tillbaka till Leksand, men inte utan lite shoppning först. Mamma, Pierre och jag började på Ica, mat såklart. Därefter ett stopp på Susannes, för jag var tvungen att köpa likadan foundation som mamma har, för den är så braaa! Isadora Mineral Foundation Powder, en liten burk för 160 spänn som världens bästa, underbaraste och snyggaste mamma betalade åt mig, men det var det värt, så tack för det :) Jag fick betala borsten själv, 125 kronor, men innan vi åkte så hittade jag ett påskkuvert från mormor och Göran med 200 spänn som jag missade att stoppa i plånboken i påskas + att jag fick en hundring av morfar och Yvonne när jag var där. Underbaringar, hela högen! Sedan bar det av mot Uppsala och Ikea. Helt klart den roligaste affären av dom alla, när man väl får handla vill säga. Men idag blev det bara en skål, en vattenkanna, en pajform, några ljusstakar och värmeljus för vi hade lite bråttom. Tåg i sådär 2½ timme, sedan väntade jag på Andrea som kom med ett tåg från andra hållet 10 minuter senare. Vi gick och simmade, men missade dock den snygga badvakten precis. När vi kom hem gick vi och handlade, sedan lämnade vi det hemma hos mig innan vi åkte iväg med en leverans från föräldrarna Björkman, adresserat till Emil Björkman. Examenskläder, Emilio tar ju studenten om två månader.. Wow, vad stor han har blivit ;) Det var ingen hemma men en annan har ju nyckel, så vi kom in endå. Tyvärr kom vi för sent till festen, haha.. Vilken röra! Väl hemma åt vi en dundermiddag, och efter att ha hjälpt Anton med en viktig sak som jag faktist är stolt över att ha hjälpt honom med blev det mys med frukt och film resten av kvällen :) Idag började vi inte förren klockan halv 2, men Andrea och jag tog det chill och gick till skolan redan klockan 12 för att äta lunch mm mm. Det hände inte så mycket alls idag faktist. Ingenting, rättare sagt! En lite halvkonstig svenskalektion, och sedan film på engelskan, och sedan hem. Jag lagade mat, åt mat, packade, diskade mm, och sedan bar det iväg på match! Vi spelade i Mockfjärd, mot Mockfjärd, och vann gjorde vi också, 3-2 till Gagnef! Trots att det var på grus, och vi inte har tränat på grus.. Det gick skitbra för mig, allt stämde och jag gjorde alla tre målen :) Älska fotboll!

Inga kommentarer: