onsdag 16 april 2008

egen dikt

Sommarnatt
Jag känner din lukt, känner din kropp under mina fingrar
Håret, kinden, halsen
Axlarna, armarna, sidan
Din mjuka varma rygg, din lena bröstkorg, din underbara mage
Jag känner rumpan, känner låren
Känner dina ben mot mina
Fötter mot fötter
Jag ser dina ögon framför mig, ser ditt leende, din vackra profil
Där din kropp slutar, där min tar vid
Dina långa, mjuka andetag mot mitt hår, min hand i din
En dröm som blir till verklighet, läppar mot läppar
Två hjärtan i brand

Mr M
Du förändrade allt på ett ögonblick
Jag vet inte hur det blev såhär,
och jag förstår inte mina känslor för dig
Jag har vart förälskad i dig sedan första gången jag såg dig,
Jag minns datumet; Den 23 juli 2007
Det la sig snabbt när du åkte hem,
men första gången jag såg dig i skolan, då rasade allt
Du la inte bara krokben för mig,
du sparkade mig över fotknölarna,
och dem har ännu inte läkt
Det kommer att blir svårt att glömma dig,
för varje gång jag ser dig får jag en ny, hårt spark
Jag trodde ett tag att det skulle gå,
men det behövdes bara en blick så låg jag där på backen igen
Jag vrider nacken ur led varje dag,
bara för att försöka få en skymt av dig
Jag får gåshud och börjar darra när du är i närheten
Det kan vara 300 andra i rummet,
men när du kommer in genom dörren så försvinner allt,
då finns det bara du
Du är den vackraste jag mött,
den enda jag vill ha
Du har blivit min inspiration¨

Inga kommentarer: