onsdag 9 april 2008

the pursuit of happiness

Idag har vart en väldigt snabb dag. Började egentligen inte förren klockan 12, men var i skolan redan halv 11 för att göra det sista och skriva ut min matsedel. Det var lite problems med det där, men det fixade sig. Jag satt ensam i cafeterian i ca 40 minuter idag, och gissa vem som mer vad där? Rätt! Skitsnygg var han idag. Och då menar jag SKITSNYGG! Andrea kom, och det visade sig att vi var klara med allt på livsmedelskunskapen, så vi behövde inte göra något och gick och satte oss i cafeterian en lång stund igen. Den andra lektionen, eller första beroende på hur man ser det, var det dubbeltimme i engelska. Där fick vi kolla på film, the Pursuit of Happiness, alltså Jakten på Lycka. Jag har ju då sett den förut, men den är braaa :) Jag gick runt hela dagen och var nyfiken, för jag träffade Maria i matsalen och hon sa att det var nåt hon ville fråga mig..? Men hon hade bråttom just då, så hon skulle säga det senare eller på bdb eller nåt. Såklart kikade jag efter henne hela dagen, men såg inte till henne. Vid 2 höll jag på att spricka, så jag var tvungen att springa ner och fråga Torsten (!) om han visste vart hon var, eftersom dom går i samma klass. Man skulle ha ett kort på hans ansiktsuttryck, ren förvåning! Han hade verkligen inte väntat sig det, och jag hade inte väntat det av mig själv.. Men det var trevligt iaf! Efter plugget gick jag och Andrea och simmade lite, sedan gick jag hem och hon till bussen, och sedan jag kom hem har jag hunnit sitta här lite, sova lite, lagat mat och kollat på hockey. Det är paus nu, och det börjar när som helst så jag ska kila! Blir träning i snö ikväll, bruuudar..!

Inga kommentarer: