tisdag 18 mars 2008

elin också!

Tung dag idag.. Fattar inte varför, har ju inte gjort nåt speciellt egentligen. Jag tror att det kanske är för att jag snoozar för mycket, imorse tror jag det blev fyra eller fem gånger, kommer inte ihåg riktigt. Man kommer aldrig ifrån dimman! Jag har gått i mitt eget lilla skal hela dagen idag känns det som, unable to talk typ.. Och det är ju inte så värst bra när man jobbar i serveringen, mina gäster idag måste ha trott att jag var lite bakom flötet.. Det gick kanon idag med, jag och Andrea jobbade tillsammans på station 5, där vi hade ett bord för två och ett för åtta. Jag hade huvudansvaret för åtta-bordet, tro det eller ej! Den orutinerade liksom. Det var ett gäng tanter som ändrade sig vad dom skulle ha varje kvart, och sen när dom skulle betala så ville alla betala för sig.. Suck säger jag! 8 pers = 8 olika notor att dra ut ur dendär nedrans bång-maskinen.. Men det blev bra tillslut, trots att vi bara skrapade ihop 40 spänn i dricks.. Men det var kanske som sagt mitt eget fel ;) Dessutom är jag inte ensam om att ha kastat ett glas i golvet längre.. Elin har joinat klubben! Efteråt ORKADE verkligen inte jag och Andrea gå och simma, och dessutom så skulle hennes buss gå om 50 min, så vi tyckte inte att vi hann heller.. En godkänd anledning att inte göra det idag, men istället en lång stund imorgon, nån timme eller två! Ikväll blir det slapp, och jag ska nog ta mig i kragen och skriva klart min "jobbansökan" som jag ska gå med till Siljans och Gårdscaféet någn dag.. Apropå att jobba, så ska jag nog jobba på arenan under någon av kvalmatcherna, det blir kul, och något mer det blir är CASH!! Alltid fint.

Inga kommentarer: