onsdag 5 mars 2008

tack som fan, emilio!

Igårkväll gjorde jag en dum sak. Jag lovade bort veckans enda sovmorgon! Emil är på APU, och hade fått i uppgift att anordna ett mini-vasalopp för småkids, men det var ingen snö så det blev tipsrunda ist. Det var förskolebarn, så dom kan ju inte läsa, och han frågade om inte jag kunde gå med en grupp. Visst! Sa jag, och lovade att Andrea skulle följa med också. Så kom det sig att vi stog där och frös kl 0915, när vi egentligen kunde ha sovit till 1030. Och så visade det sig att det var så jävla många fröknar, så vi behövdes inte, och blev ställda att servera blåbärssoppa uppe i skogen ist. KALLT, kan jag lova! Jag har inte frusit så mycket på hela vintern! Faan för dig Emil.. Du är skyldig mig en sovmorgon! Aja, vi kilade hem ungefär en timme senare och värmde oss ett tag, Andrea tog en tupplur och jag hoppade in i duschen, innan vi stack iväg till skolan runt 11 och käkade lunch innan Livsmedelskunskapen. Lite mjölk, lite ost och lite franska senare hade vi ganska lång tid över innan svenskan, så hann gott och väl skriva ut våra dikter och spana lite i cafeterian. På svenskan fick vi i uppgift att skriva tre dikter till, men jag hann bara med en, men det var en lång jävel om hela våran klass. Jag skriver nog den där nere sen, bara för att roa er ;) På engelskan satt vi i lingoteket och körde lite grammatikövningar på datorn, det var faktist rätt givande! Andrea och jag stack iväg och simmade, 40 längder blev det, och sen satt vi i bastun ett bra tag innan vi var tvungna att gå för Andrea's buss snart skulle gå. Jag gick hem, lagade mat, och stack iväg på träning nästan direkt. Det kändes att jag inte har tränat på nästan tre veckor kan jag lova!! Markus kom med en ny brilliant idé, som han tydligen hade fått från herrlaget, som han kallade "tian". Du gör 10 upphopp, 10 armhävningar, 10 situps och 10 rygglyft. Sen gör du 9 upphopp, 9, armhävningar, 9 situps och 9 rygglyft, och sen fortsätter du så ner till 1.. Hyfsat segt var det, och mina ben bara darrade efteråt.. Skotten gick iaf väldigt bra, men det gick väldigt mindre bra att spela sen.. I bilen på vägen hem kom jag på att min tv inte fungerar, och vad är det på femman klockan 21 på Onsdagar? Grey's!! Jag var tvungen att gå till Hemköp och köpa några ciabattabröd att trösta mig med...

Här kommer den nya dikten; HR1A
Frida längst fram i en rutig skjorta sitter,
och bredvid henne Julia med sina färgglada skor.
Bakom dem Patric som sällan är bitter,
och Elin som nu endast på halvtid i Bergsjö bor.
Fredrika har hörlurar med dödskallar på,
och Evelina är snygg med sitt nyfärgade hår.
Längst bak i salen Pernilla sitter, och vilar sin fot på skons tå,
Carolina vid hennes sida förhoppningsvis bra dikt-idéer får.
Samuel endast böcker till bordskompis har,
och Jonathan nu tre steg fram för att prata hoppat.
För att komma hem Mattias till Orsa far,
Markus har förhoppningsvis aldrig sig själv blottat.
Andrea som sitter näst in till mig är en riktig vän,
och jag, det är Angelica som inte längre problem med att skriva dikter ha.
Personerna i den här historien, kallar nu Leksand för sitt hem,
och går på ortens gymnasium i klass HR1A.

Inga kommentarer: