fredag 7 mars 2008

ingen titel

Ooooh, vilken träningsvärk jag hade imorse! Jag kom knappt upp ur sängen.. Trots det så trampade jag glatt, men lite stelt, iväg mot Siljansvallen och årets första grästräning! Termometern visade på -3, men solen sken och det var vindstilla, så det var riktigt skönt ute. Jag kände mig riktigt het med håret i en boll mitt på huvudet och pannband. Träningen var lite av en mardröm, mina ben var inte ben, dom var lyktstolpar, men det var kul som fan iallafall. Det är vad jag kallar frihet!! (Till mig själv fall jag skulle glömma det; Gå och köp en fotboll och lär dig att skjuta i fart!!!!) Skoldagen gick faktist ganska snabbt. Jag bestämde mig för typ jobba utomlands, hur man får jobb och nått om polisyrket på framtidsmässan. Man ska alltså gå på typ föreläsningar, vad jag har förstått.. Vilket inte var så mycket! Jag ska inte säga att matten var rolig, men den var bättre än vanligt. Jag känner mig så smart när jag fattar massa tal som ser obegripliga ut! Men sen när man ser talen dom i tex NV3 ska lösa, så är man inte lika kaxig längre.. Vi brukar ha klassrummet bredvid dom på fredagar, och man blir ju deprimerad!! På engelskan fick vi läsa några kapitel i en bok, och jag drog en rätt skillad gissning på att hon i boken skulle dö, och det gjorde hon! Ibland är jag bra. Innan tåget mot hem gick så tog jag med mig mina ben och gick och simmade, men då spred sig träningsvärken till den enda delen av kroppen jag INTE hade någon innan; vaderna.. Det blev en lååååång hemresa.. Paps plockade upp mig i Uppsala, eller som Stini kallar det; U-town, och vi for hemåt. Han skrämde upp mig lite när han sa att jag skulle köra till Uppsala på Tisdag morgon (Vi ska på dendär kursen så man får övningsköra på Måndag kväll), men jag vet inte riktigt om mammsen skulle klara av det! Kvällen ägnades iaf åt att kolla på tv, Runaway Train tror jag filmen jag och pappa fastnade framför hette, och sen när mamma kom hem från jobbet blev det i vanlig ordning Let's Dance, och nu sitter jag här. CSI Miami med lillebror blir det nog nu!

Inga kommentarer: