lördag 8 mars 2008

tidningstjafs

Imorse klockan 10 väckte mamma mig och sa att dom skulle ta en promenad till kyrkan och tillbaka, och frågade om jag skulle med. Det skulle jag, så jag släpade mig upp ur sängen, rev upp lite paltor ur väskan och tog mig ner till badrummet. Håret åkte upp som vanligt, och jag kladdade på lite smink. Jag tror faktist att mamma hade köpt min favorityoghurt och musli bara för min skull, vilket var toppen för då kunde jag ju äta det till frukost! Tack mammsen! Vi som tänkte ta en skön promenad i solen blev dragna vid näsan när svarta moln närmade sig med oroväckande hastighet, och inom loppet av tio minuter var solen som bortblåst och det blev kallt kallt kallt. Dagens roligaste var iallafall när vi började diskutera tidningar. Pappa tyckte att mamma köpte alldeles för mycket tidningar, medans mamma hävdade att pappa kollade ju på tv istället så det jämnade ut sig, så höll dom på och tjafsade som fan om det ett tag, och det var så jävla roligt, som två små ungar.. Jag gick i mitten och skrattade så att tårarna rann! Vi mötte ett par och dom måste ha trott att vi var dumma i pallet.. Vi mötte iaf upp med farmor och Zacke utanför ridskolan och gick tillsammans med dom upp och hälsade på farfar, Annika och Micke. På hemvägen gick vi in till farmuur och fikade lite och kollade i gamla fotoalbum, allt från 1991 och framåt, eftersom jag inte ville se nåt tidigare för då var ju inte jag med!! Jag har bestämt med mig själv att jag ska inte äta något onyttigt på en hel jävla månad, om det så blir det sista jag gör. Nu jävlar ska jag gå ner minst 5 kilo, för det har jag lovat migsjälv. När vi kom hem igen så lagade jag mat (Lövbiffar fyllda med mjukost och purjolök med klyftpotatis, tzatsiki och sallad. MUMMA!), och efter middagen gick jag och la mig och läste ett tag, men det blev länge framför datorn inatt så jag vart så trött att jag sov några timmar istället. På kvällen skjutsade pappsen upp mig till Björkis och Stina. Rasmus var också där, och han blev hel klart godkänd.. Imponerande entré, och ett bra första intryck! Dessutom var han trevlig, snygg och kan spela piano. Jag tror inte att du kan hitta nån som är bättre för dig, Stini! Huset fullt med oss tre, Berra, Gun, Mia, Nisse, Linn och två kompisar till henne, så det var nice! Berra är en så fruktansvärt skön snubbe, helt sjukt.. Kolla bilddagboken imorgon eller så, så ska ni få se den snyggaste kaktusen någonsin.. Vi satt och slötittade på tv och pratade om allt mellan himmel och jord, och det vart en trevlig kväll :)

Inga kommentarer: