måndag 31 mars 2008

lite allmänt

Känns inte som att jag har skrivit på jättelänge.. Men det har jag väl inte heller med tanke på hur mycket jag brukar! Igår var en riktigt död dag, jag gjorde inte mycket vettigt alls.. Vaknade vid halv 12, pappa ringde efter ett tag och såg till att jag visste att man skulle ställa fram klockan, vilket Andrea faktist sa åt mig dagen innan, men det hade försvunnit ur min hjärna.. Det kan ju inte vara meningen att man ska komma ihåg sådant när Leksand just har kört över Mora! Wellwell, så blev den dagen en timme kortare, och resten av den spenderades i sängen med en bok, och sen vart det Grey's och Kyle XY. När det var slut vid 6 slängde jag mig in i duschen, drog sedan på mig dom gamla hederliga CMM-mjukisarna och åkte hem till Emil. Anledningen från början var att jag skulle kolla på ett program på trean, som jag inte har, men det blev inte så mycket av med det för Emilio ville kolla på hockey, och visst, inte mig emot! HV - Timrå, riktigt bra match faktiskt, trots att Timrå inte bjöd upp till någon kamp direkt.. Efter det var vi så trötta så vi orkade inte röra oss ur fläcken. Resultatet blev att vi satt där i varsin fotölj och halvsov, medans vi kollade på en film som jag trodde precis hade börjat, men sen helt plötsligt så bara slutade den! Jag bara; "Jaaha? Var den SLUT nu?" Och Emil den dummern (eller idioten kanske?), hade vetat om det hela tiden, för han hade sett den förut.. Sen blev det sportspegeln, som visade sig vara en repris och som handlade till största delen om premiären i allsvenskan.. Då hade klockan blivit sent, så jag tog mina ben och gick hem, sen sov jag.. Imorse vaknade jag av radion klockan sju, som vanligt. Jag kollade ut och kom fram till att det var mulet, men inte blåste eller regnade och var rätt varmt, så det blev godkänt. Till frukost åt jag vaniljyoghurt med musli, äpple och kanel i brist på annat, och det är så sliskigt så jag ska inte köpa det igen.. Inte vanligyoghurt iallafall! Jag packade på mig alla kläder och bråkade med håret i en kvart, men det var förtfarande tid kvar så jag ställde mig och diskade, duktigt va? När det började bli tid att gå, och jag öppnade dörren, så kom besvikelsen.. Det REGNADE det ute! Årets första riktiga regn! Dessutom blåste det.. Snacka om missbedömning! Deprimerad cyklade jag iväg till Siljansvallen där den tråkigaste träningen någonsin ägde rum.. Böna hade teori med treorna, så vi skulle vara självständiga och klara oss själva. Jo men hallå! Det hände inte mycket alls, och när vi spelade så tröttnade jag tillslut och tog med mig Emma, Tina och Lina och körde minus. Men veklingarna gav upp efter ett tag och där var deras träning slut. Alla gick, men själv stannade jag kvar och tränade lite precision, vilket inte gick något vidare, men det är ju därför man tränar.. Det blev fotstegen också innan jag också gav upp runt kvart i 10 och åkte hem, duschade, klädde på mig och tog mig till skolan med mitt totalt värdelösa paraply.. Nu sitter jag här, alldeles ensam, börjar tagga ner lite sådär. Har vart på så bra humör, vet inte varför, eftersom Andrea inte är här, och jag inte har något att vara glad över.. Andrea, förresten, den stackaren pajjade sitt knä på en match i söndags, och är på sjukan.. Men hon har lovat att komma imorgon :) Men nu ska jag kila iväg på matte! Hejhåå!

PS. Haha, Emil är så rolig! Han kan sitta helt tyst, och sedan bara fnysa till, bara sådär! Och när man kollar på honom så sitter han där och ser helt vanlig ut.. Skön snubbe.

Inga kommentarer: