fredag 14 mars 2008

fotboll i snö?!

Japp, det är sant! Imorse när jag klev utanför dörren på väg till träningen så snöade det ute, igen! Det skulle ju bli vår nu.. Jag vände i dörren och packade ner inneskorna i fall att, men icke picke.. Det låg en centimeter med snö på planen och det snöade rätt rejält, men vi tränade endå. 9 st var vi, av närmare 30! Veklingar.. Vi nötte långbollar och avslut, och dom som spelar fotboll vet smärtan när tårna är isbitar! Det var med andra ord en sådan träning när man springer runt och intalar sig själv; "Fotboll ÄR roligt, fotboll ÄR roligt, fotboll ÄR roligt..". Det var skönt när den äntligen var slut och jag kunde cykla hemåt. Och just idag när jag faktist skyndade mig riktigt ordentligt för att komma i tid till svenskan, så var det ingen svenska! Såklart! Pannkakor till lunch idag med, och jag har kommit på mig själv med att tycka om sylt, men bara på pannkakorna då! Det är rätt coolt, har inte tyckt om det så länge jag kan minnas.. Sen blev det matte, men jag lackade och slängde boken åt fanders efter halva lektionen. Jävla ekvationer!! Och det är prov på måndag.. Kommer garanterat att gå åt skogen. Engelska efter det och vi diskuterade droger och läste ur Go ask Alice. Nu sitter jag och Andrea här och ska iväg till Borlänge om en halvtimme :) Jag ska köpa jacka och förhoppningsvis skor.

Inga kommentarer: