fredag 14 mars 2008

kupolen

Klockan är 0004, och jag sitter här och Andrea framför tvn. Vi ska väl snart sooova, så skönt! Meen, idag, eller igår om man ska vara petig, var vi (Angelica, Andrea, Ida) på Kupolen och shoppade lite. Eller, jag och Andrea som skulle shoppa shoppade inte så mycket, men Ida som inte skulle köpa något, köpte något. Eller, ganska mycket.. Jag hade min Adidasväska med mig, och för att fylla den lite så la jag i ett paraply, och när vi kom utanför dörren på väg till tåget, ja då regnade det! Jag tror fan på detdär med sjätte sinnet! Andrea höll på att skratta på sig åt mitt paraply som tydligen hade en för kort pinne, och jag hakade på så vi började med att nästan skratta på oss precis här utanför. På tåget lyckades jag med ren tur "smita" undan att betala, för konduktören kom inte fram till oss förren vi var i Insjön, och jag satt i gången där man går på tåget, så precis när hon tog betalat av snubben mittimot mig så öppnades dörrarna och jag var tvungen att flytta på mig för att släppa på dom nya passagerarna.. Det var bra, för jag sparar pengar för att kunna shoppa på riktigt nästa månad! Nu tänker väl ni att det kan ju inte kosta så mycket, men joho! 45 spänn till Borlänge och 45 hem. Det är 90 kronor och det är nästan en tiondel av mitt studiebidrag.. Det ni! Väl framme så gjorde Ida en sjukt kul sak.. Hon bara gick in framför Andrea och gick där och pratade med henne.. Framför? Det är skitsvårt att beskriva, men försök tänka er det så ser ni det roliga ;) Jag shoppade iaf upp mig på ett par skor och två flaskor som jag ska ha shampoo och balsam i, och Andrea köpte en väska och några par trosor. Vi skulle först och främst ha skor och jacka, men Andrea skulle ha skjorta och toalock och våg mm mm.. Bra jobbat att knappt få med nåt alls av det. Ida köpte skor och jacka och linne och skjorta etc etc.. Och hon skulle inte ha någonting alls! Jag stog faktist och fingrade på en skinnjacka som var helt okej billig, men den fanns såklart inte i medium.. Men nu, nu kommer det en sjuk sak! VEM träffade jag på tågstationen i Borlänge? Oliver Hagman! För er som inte vet vem han är så gick vi i samma klass hela högstadiet, och jag har inte sett han sen skolavslutningen i nian typ, och så stöter man på honom där.. Heeelt sjuukt! På tåget hem skrattades det en jävla massa åt jag kommer inte ihåg vad, men en sak kommer jag ihåg.. "Uhh uuuh uhhh!!", japp det ÄR en säl..

Inga kommentarer: