tisdag 18 mars 2008

över alla hinder

Nyss satt jag och kollade på en film som gjordes 1978, Över alla Hinder, eller International Velvet som orginaltiteln är.. Farmor spelade in den på tvåan för säkert tio år sedan, och sen fick jag den av henne eftersom jag var, och fortfarande är, en hästälskare. Jag förstår inte riktigt varför, men jag gråter alltid när jag ser den filmen, trots att inget sorgligt egentligen händer. Den bara rör vid mig, och tårarna sprutar! Snyggt fodral har den också, jag har gjort det själv! Knallrosa papper, med en handritad häst och en mycket ful skrivstil där det såklart då står "Över alla hinder". Idag lyckades jag glömma tvätten i tvättstugan, igen. Det stör mig att jag aldrig aldrig aldrig kan komma ihåg att ta in den i tid! Tur att jag alltid tvättar sista tiden, och är det någon som behöver paniktvätta.. Jaa, det är ju synd för dom! Dom får endå inte tvätta senare än 7, för då ska ju jag sova ;) (Jag bor väggivägg med tvättstugan) Men jag fick in den innan klockan 10 iaf.. Bra jobb där!

Inga kommentarer: