onsdag 12 mars 2008

trysil med mera

Idag bar det alltså iväg mot Norge, äntligen! Jag vaknade av klockan som var ställd på 0530, och var helt bombsäker på att 0530 var halv sju, vilken var den tiden vi skulle samlas.. Men när jag hade vaknat helt och hållet så kunde jag iallafall lugna ner mig igen. Vi lämnade Leksand klockan 0645, och var sådär tre timmar senare framme i Trysil. Bussresan var mest sova och lyssna på andras babbel :) Väl framme så blev det kaos när alla skulle få liftkort och matkuponger och gräva fram sina tillhyggen och allt var det var, men nån timme senare var vi hur som helst uppe i backen!! Första åket genomfördes med Carro, Nilla, Fredrika och Elin, och det var hur kul som helst! Dock regnade/snöade det och var så dimmigt uppe på toppen att man inte såg många meter framför sig (Pierre använde senare ordet 'filbunke'). Jag kände mig faktist helt säker på brädan, det vill säga; jag var inte rädd! Som jag förklarade för Nilla imorse så är snö och backar inte riktigt min grej, min grej är mer gräs och vatten, dvs plana platser där man inte riktigt kan tappa kontrollen.. Men jag tror det ändrades idag. Runt klockan ett började jag undra vart min storebror var, men jag lyckades hitta honom, eller vi hittade varandra, och det visade sig att min mobil inte gick att ringa till.. Men smart som jag var ställde jag mig i mitten av alltihop, så jag såg alla som kom och gick :D Pierre kände jag knappt igen, det var mest på jackan jag såg att det var han, haha! Skäggodling och grejjer.. Menmen, jag åkte nån vända med honom, och sen fick vi sällskap av Maja, Frida, Lisa och en tjej till som jag inte kom ihåg vad hon hette.. Malin kanske? Dom går iaf i spei3. Trevligt trevligt. Haha, en lite rolig grej; Vi mötte ett helt gäng med Pierres skidlärar-kollegor, och en av dom kom skitglatt fram och bara "Tjena! Och det här är...?" Pierre bara; "Tjenare, det här är syrran!" Killen bara (Fortfarande lika glad) "Jaha, tjaa, Adam! Trevligt!" Jag; "Hallå, Angelica!" och sen så kollade han lite på oss och så bara "Jaha.. Hej då..?" Haha, svårt att förklara men det lät skitkul.. Vi samlades igen klockan halv 4 vid bussarna för att åka hem, men kom inte iväg förren strax innan halv 5, och var efter Beck "Flickan i Jordkällaren" och Mr Bean på semester hemma i Leksand igen. Idag var det första träningen ute med Gagnef, så det var bara att störta hem, fixa lite käk, byta om och dra iväg till Siljansvallen (!!!!!!!!!!!!!!!!!), och där var jag med om en ny grej.. Dock inte så rolig, men jag har alltid undrat hur det känns. Jag fick kramp! Och satan i gatan vad ont det gjorde.. Jag bara la mig ner och skrek, haha! Wellwell, nu är det över och jag har precis duschat och sitter här och försöker bli riktigt trött innan jag ska sova, för det är så skönt att lägga sig i sängen då..

Inga kommentarer: